Lian helppoa ja hyödyllistä perusjumppaa kotioloihin. Sopii kaikille!

4.2.2021

Katajanokan Liikuntahallin pysyessä kiinni vielä ainakin helmikuun loppuun, uuvahtaa monelta liikkumisen motivaatio ainakin osittain. Liikkumisen ilo ja terveysvaikutukset tahtovat hieman unohtua. Skattan Kondiksessa tahdomme kuitenkin kannustaa kaikkia jäseniämme ja kurssilaisiamme liikkumaan ilman liikuntahalliakin, sillä liikunta vaikuttaa myönteisesti muun muassa mielialaan ja henkiseen vireyteen.

Tässä ohjaajamme Lia Strandbergn hyvät jumppaohjeet meille kotijumppaan, aamuisin tai sitten illalla, kerran pari viikossa tai vaikka päivittäin.

Treeni:

Tee jokaista liikettä 45 sekuntia. Jokaisen liikkeen välissä 15 sekunnin tauko. Toista 3-5 kierrosta oman fiiliksen mukaan. Jokainen sarja 3-5 minuuttia.

Liikkeet:

1. Kyykky (peppu niin alas kun menee). Haasta: lisää hyppy

2. Punnerrus (kontaten/ polvet / varpaat maassa. Otsa/ rinta lattiaan asti). Kevennä: Jarruta alas - tyyli vapaa ylös

3 Askelkyykky vuoro jaloin taakse. Haasta: Tee kumpikin jaloista erikseen. Tällöin askel taakse - ponnista eteen ja nosta polvi ylös, jatka samalla jalalla 45 sekuntia. kunnes vaihto.

4. Vatsalla maaten: Ylävartalon nosto+ käsillä rintauinti (muista tiivistää keskivartaloa noston aikana siten, että vatsa ei painu kohti lattiaa).

5. Lankkupito. Polvet/ varpaat maassa. Pyöristä yläselkää, olkapäiden tulisi pysyä kämmenten etupuolella. Haasta: suorin käsin ja ohjaa painoa niin pitkälle eteen kun saat vietyä.

Koko treenin kesto: 15-25 min.

Toimii!!!